Visiems yra girdėtas Ciurlionio fondas, kuris nuolat įvairiais būdais stengiasi mus grąžinti prie Čiurlionio darbų, prie jo muzikos ir paveikslų. Būti sąmoningiems, nepamiršti, kuriant patiems prisiminti. Nors Ciurlionio fondas organizuoja ne visus renginius, susijusius su šio menininko veiklos puoselėjimu, tačiau galime pamatyti labai daug tokių darbų, kuriuos pamatome ir įvairiais kitais būdais.
Populiarių darbų sklaida
Kodėl mums taip lengvai atpažįstami kai kurie Čiurlionio paveikslai? Net jeigu apsilankytume interneto svetainėje, kurioje įsikūręs elektroninis Ciurlionio fondas, pamatytume, kad ten naudojami Čiurlionio darbai mums yra ne ką mažiau matyti negu kokie nors įmonių populiarių logotipai. Atrodo, nežinai, kas ten tiksliai yra, bet iki skausmo pažįstama. Taip jau yra, kad jo darbų sklaida labai didelė. Mes nuo mažens tuos paveikslėlius matome savo pratybų sąsiuviniuose ir vadovėliuose, o vėliau ir dar kitur.
Apie kelis paveikslus
Populiari simfonija „Jūra“ Čiurlionio kūrybos arsenale turint ir meninį atitikmenį, tai – to paties pavadinimo paveikslai. Darbai, kuriuos jis piešė. Taip pat yra ir „Miškas“, taip pat, kaip ir muzikiniuose aruoduose. Čiurlionio dailės tyrinėtojai paprastai išskiria kelis simbolius, pagal kuriuos galima atpažinti šio dailininko braižą. Čiurlionis itin mėgsta panaudoti skrendančio paukščio arba skrendančio angelo motyvą. Niekada nežinai, ar tai būna paukštis, ar angelas.
Dar jo kūrybai būdingas didelio ir mažo objekto santykis. Jeigu dauguma realistinės ar modernistinės tapybos atstovų tuo metu, kai kūrė Čiurlionis, o ir anksčiau, naudojo taisyklingą perspektyvą, daugiausiai į tolį žvelgė tik piešdami plačius peizažus, tai Čiurlionis net nedideliame popieriaus gabalėlyje ar drobės skiautelėje sugeba pavaizduoti itin plačias ir dideles erdves. Tai jis pasitelkia stiprindamas įspūdį per dideles ir mažas detales. Didelės detalės atkreipia dėmesį, o mažos iškart leidžia suprasti tų didžių mastelį, suvokti, kad jos yra dar didesnės. Vienas paveikslas itin gerai tai iliustruoja – vaizduojamos milžino kojos, tiesiog jo pėdos per visą paveikslą, visą drobę. Prie tų kojų stovi mažiausias, kokį tik buvo galima nupiešti žmogus. Tai simbolistinis paveikslas, kuriuo galima žavėtis.
Taip pat yra labai garsi „Zodiako ženklų“ paveikslų serija. Kadangi Čiurlionis buvo labai progresyvus, domėjosi visokiomis madomis, tai jis vienas pirmųjų pagavo ir iš Rytų atėjusią horoskopų madą. Jis tikrai nebūtų pagalvojęs, kad mūsų laikais horoskopą galėsi rasti kiekviename kvailame žurnale. Tuo metu niekas nieko nežinojo apie zodiako ženklus, tad pagal juos nupiešti paveikslai atrodė kažkas įspūdingo.